Konsultacja psychologiczna

Konsultacja psychologiczna to pierwszy krok w procesie wsparcia psychologicznego dziecka lub nastolatka. Jej celem jest dogłębne zrozumienie trudności, z jakimi mierzy się młody człowiek, oraz zaproponowanie najbardziej adekwatnej formy pomocy dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb.

Pierwsza wizyta

Na pierwszą wizytę zapraszam przede wszystkim rodziców lub opiekunów prawnych, bez obecności dziecka (jeśli to możliwe). Spotkanie to ma na celu zebranie szczegółowych informacji dotyczących rozwoju, funkcjonowania oraz trudności, jakie zostały zaobserwowane u dziecka. To także czas na wspólną analizę sytuacji i ustalenie dalszych kroków w procesie wsparcia.

Podczas pierwszego spotkania omówimy Państwa spostrzeżenia i zastanowimy się, jakie działania będą najskuteczniejsze, aby wesprzeć dziecko w jego rozwoju i codziennym funkcjonowaniu.

Dokumentacja

Jeśli posiadają Państwo jakąkolwiek dokumentację dotyczącą dziecka, taką jak opinie z przedszkola lub szkoły, a także wyniki badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, proszę o zabranie ich na pierwsze spotkanie. Informacje te mogą okazać się cennym wsparciem w procesie diagnozy i planowania dalszej pomocy.

Czas trwania spotkania: 50 minut

Koszt: 200 zł

Terapia psychologiczna dzieci i młodzieży

Prowadzę indywidualną terapię dzieci i młodzieży, wspierając ich w radzeniu sobie z różnorodnymi trudnościami. Pomagając w takich obszarach jak: trudności wychowawcze, problemy adaptacyjne w żłobku, przedszkolu i szkole, kłopoty w relacjach rówieśniczych, poczucie smutku i przygnębienia, lęk w nowych lub trudnych sytuacjach oraz niska samoocena. Wspieram także w rozwijaniu umiejętności emocjonalno-społecznych oraz w radzeniu sobie z zaburzeniami lękowymi, agresją i zachowaniami ryzykownymi.

Czas trwania spotkania: 50 minut

Koszt: 200 zł

Diagnoza ADHD i zaburzeń współwystępujących u dzieci i młodzieży – proces diagnostyczny obejmuje 3 spotkania:

  1. Konsultacja przed testem – wywiad psychologiczny obejmujący najważniejsze aspekty funkcjonowania dziecka (50 minut/200zł).
  2. Test psychologiczny CONNERS 3– diagnoza obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka, umożliwiając analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów. Może służyć do badań przesiewowych oraz badań służących dopasowaniu programu terapii do potrzeb dziecka, śledzenia postępów terapii i modyfikowania jej w razie potrzeby. Pozwala na określenie prawdopodobieństwa występowania ADHD (50 minut/480zł).
  3. Konsultacja wyników – podczas tego etapu następuje przekazanie i omówienie wyników badań wraz z ich interpretacją. Spotkanie obejmuje również psychoedukację – informacje o ADHD, jego wpływie na codzienne funkcjonowanie oraz strategie radzenia sobie z objawami ADHD. Na koniec przedstawiane są zalecenia dotyczące pracy z dzieckiem w przedszkolu/szkole (50 minut/200zł).

Diagnoza ADHD u dzieci od 6. roku życia.

Diagnoza ADHD u dorosłych – proces diagnostyczny obejmuje 3 spotkania:

  1. Konsultacja przed testem – wywiad psychologiczny obejmujący najważniejsze aspekty funkcjonowania osoby badanej (50 minut/200zł).
  2. Test psychologiczny DIVA-5 – podczas badania osoba badana odpowiada na pytania dotyczące różnych aspektów funkcjonowania, zarówno w dzieciństwie, jak i w dorosłym życiu. Analiza obejmuje ocenę nasilenia objawów ADHD oraz ich wpływu na codzienne funkcjonowanie, co pozwala na kompleksową diagnozę (120 minut/450zł).
  3. Konsultacja wyników – podczas tego etapu następuje przekazanie i omówienie wyników badań wraz z ich interpretacją. Spotkanie obejmuje również psychoedukację – informacje o ADHD, jego wpływie na codzienne funkcjonowanie oraz strategie radzenia sobie z objawami ADHD (50 minut/200zł).

Spotkania odbywają się stacjonarnie w gabinecie w Poznaniu oraz online, jeśli zaistnieje taka potrzeba.